بررسی روایات معارض
بررسی روایات معارض
وجود کذابين در روایات فضایل خلفا
تضعيف روايات جعلی پیرامون فضایل خلفا
>روايات فضايل خلفا >روايات خلافت خلفا >پاسخ ها به برخی از شبهات
استناد نکردن خلفا به اين روايات مخالفت روايات با آروزي ابوبکر انتساب خليفه به ابوبکراعتراف به عدم نص و اشکالات دیگر در مورد احادیث جعلی برای خلفا
نقل حديث
>حديث عبدالرحمن بن عوف >طريق سعيد بن زيد
روايت عبداللَّه بن ظالم مازني روايت عبدالرحمن بن أخنس روايت حُميد بن عبدالرحمن بن عوف روايت رياح بن حارث روايت ابوالطفيل
>طريق عبدالله بن عمراشکالات کلي
حکم جعل حديث
>نقل حديث >نقد اجمالي حديث >ترجمه عرباض بن ساريه >ترجمه راويان طبقه 02 >ترجمه راويان طبقه 03 >ترجمه راويان طبقه 04 >ترجمه راويان طبقه 05 >نقد متن حديث
عدم وجود اجماع بر خلافت ابوبکر
>عدم صلاحيت اجماع >عدم تحقق اجماعنقد و بررسي ادله خلافت ابوبکر (فوف العاده مهم کلیک کنید)
>دليل 01:اقلّ جمع سه نفراست و وعده خداوند حقّ بوده و لذا در مورد خلفاي اربعه تحقّق يافته است. >دليل 02:«قُلْ لِلْمُخَلَّفِينَ مِنَ الْأَعْرابِ سَتُدْعَوْنَ إِلي قَوْمٍ أُولي بَأْسٍ شَدِيدٍ تُقاتِلُونَهُمْ أَوْ يُسْلِمُونَ»مصداق ابوبکر است >دليل 03:اگر امامت ابوبکر باطل ميبود هرگز نزد مردم مورد مدح و ستايش قرار نميگرفت؛ >دليل 04: «صحابه و عليعليه السلام درباره او از تعبير «خليفة رسول اللَّه» استفاده ميکردند، کساني که خداوند متعال در حقشان فرمود: «أُولئِکَ هُمُ الصّادِقُونَ». >دليل 05:«اگر امامت حقّ عليعليه السلام بود که امت آن را از او سلب کرده لازمهاش آن است که اين امت بدترين امتها باشد در حالي که مطابق قرآن، بهترين امّتها است...». >دليل 06: حديث: «اقتدوا بالذين من بعدي ابوبکر و عمر» بر مشروعيت خلافت ابوبکر استدلال ميکند، که دلالت بر وجوب اقتدا به ابوبکر و عمر بعد از رسول خداصلي الله عليه وآله دارد. >دليل 07:پيامبرصلي الله عليه وآله فرمود: «الخلافة بعدي ثلاثون عاماً...»، خلافت بعد از من سي سال است... >دليل 08: پيامبرصلي الله عليه وآله ابوبکر را جانشين خود در نماز قرار داد و او را از آن مقام عزل نکرد لذا او بر امامت در نماز بعد از پيامبرصلي الله عليه وآله باقي است >دليل 09:در جنگ بدر پيامبرصلي الله عليه وآله ابوبکر و عمر را نزد خود در «عريش» نگه داشت و نگذاشت که در کارزار جنگ شرکت کنند، اين خود دليل بر آن است که حفظ حضرت به جهت آن بوده که قرار است خليفه بر مسلمين باشند. >دليل 10:زني خدمت رسول خداصلي الله عليه وآله آمد، پيامبر او را امر کرد که دوباره به سوي او باز گردد، زن عرض کرد: اگر آمدم و شما را نيافتم نزد چه کسي بروم؟ پيامبر فرمود: اگر مرا نيافتي نزد ابوبکر برو >دليل 11: پیامبربه عایشه در در مرض مرگ خود فرمود: پدر و برادرت را بخوان تا نامهاي بنويسم؛ زيرا ميترسم که کسي آرزويي داشته باشد و بگويد: من اولي و سزاوارترم. و خدا و مؤمنان ابا دارند جز ابوبکر را >دليل 12:از پیامبر پرسید: کدامين شخص نزد تو محبوبتر است؟ فرمود: عايشه. عرض کردم: از مردان؟ فرمود: پدرش..
مفهوم صحابه مفهوم اصطلاحي صحابه آراي مختلف در مورد صحابيتضعيف حديث اصحابی کالنجوم (از طریق کتب رجالی اهل تسنن)
بررسي کلي روایت اصحابی کالنجوم
الباني و تضعيف سندهاي حديث اصحابی کالنجوم
بررسي دلالت حديث اصحابی کالنجوم
+ نوشته شده در شنبه شانزدهم آذر ۱۳۸۷ ساعت 2:33 توسط روح الله عظامی
|